3 d: Sculpturen
Sculpturen van Suzanne van Doremalen autonome keramiek
uit 1997 tot 2023
(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken)
stuur een bericht naar de kunstenaar

Sterhoorn
2023Mandaladromenvanger

half
2021halve mandala

Septtekster
2021Septtekster

Spiral
2021Spiral, gekristalizeerd water

Docahedron
2019Docahemicosahedron

Stellated Dodecahedron
2017Hoekige Dodecahedron

grote docahemicosahedron
2016grote docahemicosahedron zwart bakkende steengoedklei met blauw glazuur Docahemicosahedron is een polyhedron. In de mensenwereld is alle vierkant, dit sculptuur gaat uit van vijf hoeken.

Penta ster
2014Penta ster

icosidocahedron
2011raku gestookt icosidocahedron icosidocahedron is een polyhedron. In de mensenwereld is alle vierkant, deze sculptuur gaat uit van vijf hoeken. Raku gestookt

Docahemicosahedron
2011Docahemicosahedron is een polyhedron. In de mensenwereld is alle vierkant, dit sculptuur gaat uit van vijf hoeken.
Raku gestookt
krokodillenhuid hoed
2011krokodillenhuid hoed zwarte klei met wit blauw glazuur

spiral G
2007Spiral G zwarte klei met blauw glazuur

Spooktoren
2006Spook toren voor de Schijndelse film Sleutjes Spook

Draakje
2004Bronzen Draakje De draak komt in vele culturen voor. Je vind hem b.v. in Zuid-Amerika, Ijsland en het Verre Oosten. De Oosterse draak wordt gezien als teken van geluk.

Traptorentje
2002Traptorentje met cobalt glazuur

Teknotolletje
2003Bronzen Teknotolletje met kopernitraat

Teknotol
2000Teknotol zwarte klei met lila glazuur “Mijn interesse gaat uit naar de betekenis die abstract geometrische figuren in zich dragen en naar de onzichtbare krachten achter de materie. Inspiratiebronnen zijn o.a. oosterse en middeleeuwse bouwkunst, structuren in de natuur en de tekno(logische) cultuur. Ik ben geïntrigeerd door alchemistische synchroonlopende materiële en psychische transformatie, door de puurheid van het keramisch materiaal en door de magie van de gekleurde steen."

Haantje
1999Haantje

Logo
1997Logo zwartbakkende klei Suzanne van Doremalen is opgegroeid in Schijndel en heeft daar ook haar atelier. Tijdens haar studie autonome keramiek aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving in `s Hertogenbosch woonde zij er in de binnenstad. De middeleeuwse vestingwerken en gebouwen aldaar inspireerden haar tot het maken van grond- en wandsculpturen met een lineair karakter. Ook is haar interesse in structuren in de natuur en de [tekno]-logische cultuur weerspiegeld in haar sculpturen. Haar aandacht gaat uit naar de betekenis die abstract geometrische figuren in zich dragen en naar de onzichtbare krachten achter de materie. Ze is geïntrigeerd door de alchemistisch synchroon lopende materiële en psychische transformatie en ook door de puurheid van het keramisch materiaal en door de magie van de gekleurde steen.